2011-03-12 ? 17:55:29

Aurora = åsneponnie!

Idag på morgonen hämtade Sanna upp mig, Emma & Jossan. Vi kom till stallet och fixade lite så. Gav Zefyr mat och sen släppte jag ut honom. Våra småfår fick gå lösa på våran gårdsplan, så söta dom var för dom sprang alltid in i stallet, tog en tuss hö, sen in, ta en tuss hö & så gjorde dom väldigt mycket :D Så söta! Sedan gick vi in, fikade lite. Jag gick ut sen med Emma till stallet och fixade hos kaninerna så dom fick det rent. Vi hade rykttävling efter det & Zefyr var så gullig för han fick stå i Goliat's spilta så satte jag mig på en sak han har inne i spiltan och han skulle bara lägga mulen i min famn vet ni hur sött det var? ♥ Jossan var dommare och jag samt Rebecca vart delad 1:a :) Sen gick vi och åt & ja. Fick sen reda på att vi fick rida och det fick bli Aurora för mig. Hon var väldigt fin i början. Vi skrittade runt jordhögarna sen ner till vägen. Frammåt & pigg åsna! Sen kom vi till volten och där fick vi trava. Jag red barbacka och det var inte lätt att sitta på hennes rygg barbacka och trava för jag är van vid Zefyrs rygg barbacka så jag måste vänja mig mer vid andra hästar. Sen gick det mer och mer bättre i traven. Hon behöver mjuk & stadig hand när man rider och det hade jag. Styrde inte alls mycket med tyglarna utan jag drev och styrde med vikten och skänklarna. Sen efter smörjde jag hennes träns, borstade av henne nogrannt & släppte ut henne. Tränset behövdes värkligen smörjas för hennes träns såg ut som nytt sen efter. Åkte hem vid kvart i 5 & ja. Nu sitter jag här ;) Ska strax äta kotlett med potatis. Imorgon kommer jag göra en stor bildbomb från idag & imorgon. Ska nog fota Julia när hon rider om inte hon rider senare. 


Ehe.. en del av aurora :')

// Julia Wester
Kommentarer
Amandaa

Ja det får jag göra! :D

2011-03-13 @ 08:37:51
URL: http://amanduws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: