2011-03-11 ? 20:09:43

Dagens ridpass

Idag när jag kom till Skutan så gjorde vi inget speciellt. Hälsade på Ebba sen gick vi till stallet. Jag tog in Kemir och fixade honom för det var en annan tjej som skulle rida honom och det behövde gå lite fort. Men jag stressade inget efter som att det inte är bra att stressa i hästens närhet ;) Sen såg jag att jag skulle få Finesse & jag vet inte om jag vart glad. Fast det spelade ingen roll för det kommer ju fler ridlektioner med andra hästar såklart! 

Ridpasset med Finesse gick väl sådär. Hon var väldigt pigg i början och ville springa men med halvhalter mjuknade hon upp och lyssnade mera. Vi gjorde serpentinbågar från 2-4 bågar. Tyckte faktiskt det gick rätt bra där! Körde utan stigbyglar och då fick jag sjukt bättre kontakt och så travade vi. Jag körde utan stigbyglar och han sitter ner i hennes trav sjukt bra! Nu kan jag ta och visa bilder från ridpasset. (Ursäkta, kvalitén var jättedålig för det var helt fel inställning!).


Som sagt, fel inställning och mörker!

// Julia Wester
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: