2011-03-12 ? 17:45:03

gårdagens ridpass + dagensridpass + min dag !

Hej alla !
Jag har just kommit hem från stallet och vi hade jätte kul idag , för på morgonen mötte jag juliawester och emma sen går vi till klockarleden där vi ska möta sanna ( våran ridlärare ) och så kommer hon och vi hoppar in i bilen med rebecka oxå .
Vi åker till stallet så öppnar vi stallet , fodrar och släpper ut hästarna . Sedan mockar vi hela stallet och sopar , tömmer vattenhinkar och fyller på nytt vatten . Sen fixar vi hos kaninerna och fåren . Och nu har vi två gårdsfår och en gårdshäst !
För kajsa och hjördis (stalletsfår) rymmer alltid så nu får dom gå lösa på gården och äta gräs . Sen gjorde vi lite småsaker och så , sen gick vi in i värmestugan och åt lite och fikade . Vi gick in igen och fixade i stallet sen så hade vi rykttävling och jag var dommare hehe ! Sen gick vi in på lunch och då bestämmer sanna att vi ska få rida lite eftersom vi har hjälpt till jätte mycket , men vi skulle rida vid kl 15.00 men vi körde lite tävlingar inomhus och hoppade hinder . Sen gick tiden snabbt och vi satt på oss ytterkläder och så gick vi ut i stallet och tog in våra hästar . Jag red brisk barbacka han var superrolig och lite skumpig i traven ! Vi red i ca 30 min och tränade lite på volterna och lite slalom och lite trav , för det var ganska halt .
Sen skrittade vi av och satt av , gick upp till stallet och fixade av brisk sen släppte jag ut han och åkte med emma hem !

Igår red jag ju ridlektion och jag red fandango , han var ganska seg men duktig ! Arbetade han lite och sånt .
Sen red vi några serpentinbågar och lite så . Sen på slutet satt vi såklart i damsadel !
Men nu ska jag ringa juliak och fråga henne en sak :') ! 

Kraaam ! ♥ /jossan&kemir


fandango :') !
Kommentarer
Amandaa

Åh va jag saknar han! :D

2011-03-12 @ 18:04:40
URL: http://amanduws.blogg.se/
Amandaa

Jag saknar fandango! Han är så mysig! :D

2011-03-12 @ 18:33:12
URL: http://amanduws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: