2011-03-08 ? 21:10:00

Om Finess historia

Ni undrar säkert vem finess är?

Detta flicka är en norsk fjordhäst vid namn Finess och är född 97, då är hon alltså 13 år. Hon står vid Sindarve och sindarve står ju i Gotland! Hon står just nu på Skutans Gård. Finess är både pigg & seg, är frammåt i skogen, det vet jag inte för jag har inte ridit henne i skogen än?
Jag är ingen sån här person som gillar/älskar fjordingar, men denna ponnyn är jag fast vid! Finess är alltid fin när man har henne på dressyr då hon går lätt ner på tygeln, får fina galopp fattningar med.mera! Jag & Finess har inte kommit varanda nära men det kommer, jag har bara älskat henne i sex dagar..

Finess är black & har en svart rand i mitten, som vanliga fjordingar. Jag har inte gjort några släng dressyrpass med henne utan bara dressyrpass som jag har bestämt. Som t.ex. trava blåbärsdressyren, jobba henne i traven, göra skänkelvikningar(som jag tyvär inte kan) osv.!
Jag blev förälskad i Finess den 4 mars då jag fick henne på ridlektion, vi fick galopera och det kändes som jag satt i en soffa! Jag blev förälskad i henne och fick ner henne på tygeln och släng travade inte utan tog stora steg''. Finess är en fjording jag verkligen 'älskar'! Hon är lugn & fin, är alltid mysig i spiltan,

Det var lite om min underbara fjording♥

Jag och Fina Finess♥

Du är så obeskrivlig för mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: