2011-03-26 ? 19:22:19

Underbara häääst♥

förlåt den dåliga uppdateringen på denna blogg, men idag har jag haft det trevlig med vännerna och hästarna. Det började med att jag åkte till stallet med Juliaw,Angelina,Jossan & Sanna. När vi var framme så gick jag och låste upp stallet och sen började man mocka, fixa stallgången, höet, kraftet och annat. Sen så skulle vi rida vid tiden tiden,   så vi fixade hästarna vid halv tio och gick ner vid tre i tio. Sen så hoppade jag upp på volten och började skritta i en kvart ungefär. Sen så började jag trava vid några hörner och gjorde lite volter, serpentin bågar och ja. Det blev en konstig lektion, sen gick jag upp och fixade Zefyr, jag red i en timma. Jag släppte ut hästen i hagen och innan det så var han skit mysig! Men sen så vid typ tolv så gick vi in till värmestugan. Nu över till klockan 2: Vid två tiden så gick jag till hagen för att hämta Zefyr, jag skulle ut och gå en promenad, så jag gick in till staallet och tog in hästarna! Sen så gick vi ut i en halvtimma och ja, sen vid typ fem så skulle vi fixa stallet, krafta och sånt, Men nu ska jag sluta!

Nu ska jag skriva om zefyrs fodringsschema.
morgonkraft - 1 kg
EMkraft - 0,5 kg
EMHalm - två nävar
KvällKraft - 0.5 kg
KvällHö - 4 kg


Jag älskar dej♥

Foto by : Emma Abrahamsson !
//Julia
Kommentarer
Sanna

Fin häst din egna? :)

2011-03-27 @ 19:21:54
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: